woensdag 3 juni 2020

Compactcamera

Na 4,5 jaar heeft mijn compactcamera me in de steek gelaten.


Het stelt niet meer scherp, de lens schuift met heel veel moeite weer terug.
Erg jammer, want ik heb altijd veel plezier van het cameraatje gehad. Ik denk dat ik zéker 10.000 foto's ermee heb gemaakt!

Maar nu, een andere camera.
Ja, ik wil wel weer een compactcamera. Dat is toch veel gemakkelijker tijdens het wandelen en fietsen dan een DSLR.

Ik weet wel wat ik wil:
ISO van 80 tot tenminste 12.800
Zoom : tenminste 30 x
Diafragma:  f\2.8 tot zo hoog mogelijk
Sluitertijd: 1/2000 - 30
Formaat:  11 x 4 x 7
Gewicht:  max 400 gr

Helaas. Deze camera moet nog worden gemaakt.
Wanneer ik kijk wat er op dit moment wordt aangeboden zijn er wel verschillende leuke camera's te koop.

Enkele camera's die in aanmerking komen:
Panasonic Lumix DMC TZ95
Sony Cybershot DSC HX60
Sony Cybershot DSC WX500
Nikon Coolpix A1000
Canon Powershot SX740HS
Canon Powershot G3X
Canon Powershot SX538HS
Canon Powershot SX70

Elke camera heeft wel iets wat niet op mijn wensenlijstje staat. Wat vind ik belangrijk, wat is minder erg.
Na veel lezen, kijken, nog eens vergelijken, kom ik toch op de opvolger uit van de SX 700 van Canon, de SX740HS.



Oei, Canon heeft niet stilgeezeten in de tussentijd. HEt menu is wel behoorlijk uitgebreid. Dat wordt studeren, maar de eerste indruk lijkt goed!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Het roodborstje zingt Elke dag dezelfde boom Uit volle borst zijn lied