dinsdag 9 augustus 2011

Dinsdag 9 augustus 2011 Weil am Rhein

Vandaag een aardige dag om een deel van de Rheinaueweg te lopen.
Omdat er geen goede brochure van te vinden was, was het startpunt een gok.
Ik besloot om met de trein naar Weil am Rhein te gaan, van daaruit de Dreiländerbrücke op te zoeken, en vandaar het pad op te pikken.
Opmerkelijk was dat de brug juist weer níet langs het pad lag, maar goed, het leek me wel iets om niet links te laten liggen.



Dreiländerbrücke




Dreiländerbrücke
Daarna was het op zoek naar de route. Gelukkig staat deze duidelijk op de kaart aangegeven (Kompass Wanderkarte), en ook duidelijk aangegeven onderweg
Het eerste gedeelte van de route was niet echt mooi. Het leidde deels langs de haven van de Rijn, langs industriegebied dus. Het enige voordeel hiervan was dat je niet om een koffiestop heen kon bij de McDrive...
Later werd het toch beter, en ging je bij Märkt vlak langs de Rijn.
Een mooie rustige wandel-, fietspad. Autovrij.





Barrage de Kembs
Een rustig pad om te lopen qua verkeer dus. Wat lawaai betreft niet écht rustig, want soms loopt het pad pal langs de autosnelweg...



Langs de Rijn
 Bij Istein splitst het pad zich; je kunt verder langs de Rijn naar Bad Bellingen, of via Istein via de oude Römer weg. Aangezien ik genoeg had van het autobahn geruis koos ik voor het laatste.



Bij Istein
 Het was een beste klim naar boven, maar het was wel de moeite waard!



Uitzicht over Istein, en de bergen van de Elzas
 Helaas raakte ik het pad zoek (er waren teveel kronkelpaadjes bovenop de rots.
Het zoeken kostte teveel tijd, zodat ik Hettingen als einddoel voor deze dag koos.



Hettingen




De gelopen route





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Het roodborstje zingt Elke dag dezelfde boom Uit volle borst zijn lied